tisdag 5 maj 2009

Skumpa på skutan inatt?

Ikväll eller tidigt imorgon kommer Piratpartiet att bli Sveriges tredje största parti till antal medlemmar sett. Själv är jag entusiast men har inte gått med (än), av lite olika anledningar: Främst så har jag helt inte bestämt mig i vissa av patentfrågorna, och känner inte för att behöva försvara något jag inte är helt säker på.

För Piratpartiet är det väl knappast negativt; det tyder ju på att de kommer få röster från icke-medlemmar också (större delen av piraterna jag känner har inte gått med i partiet, men har lovat mig att de likväl ska släpa sig till urnorna den 7e juni).

Men ikväll när mätaren närmar sig 43211 kommer jag helt klart vara frestad att kasta mig med i folkfesten och bli medlemmen som får bägaren att rinna över... Och må det sedan rinna över rikligt, med vågor på vilka Engström kan surfa ända till Bryssel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar